Jak podejść Rozpruwacza (Stalking Jack the Ripper #1) / Kerri Maniscalco


Siedemnastoletnia Audrey Rose Wadsworth to córka angielskiego lorda, której pisane jest życie w bogactwie i luksusach. Mało kto wie jednak, że coś fascynuje ją bardziej niż eleganckie podwieczorki i przymiarki sukni z jedwabiu. Jej prawdziwa pasja pozostaje ukryta przed światem. Wbrew życzeniom surowego ojca i konwenansom Audrey Rose często wymyka się do laboratorium stryja, żeby pod jego okiem odbywać ponure i krwawe praktyki z medycyny sądowej.
Dzięki pracy przy zwłokach Audrey Rose dołącza do poszukiwań seryjnego mordercy, a tropy w śledztwie nakierowują ją na osoby z jej własnego, zamkniętego świata, który już w chwili urodzenia przeznaczył ją do roli matki i żony.

Lubię silne postaci kobiece. Takie, które wiedzą, czego chcą i nie boją się po to sięgać. I taka właśnie jest Audrey Rose. A Thomas? Cóż...ani trochę się nie dziwię tym wszystkim zauroczeniom. Ale wiecie co jest najlepsze w tej dwójce, a właściwie w ich relacji? A no to, że ich wątek romantyczny jest tak bardzo subtelny, ale jednocześnie powoduje motyle w brzuchu. I te ich przekomarzania. O tym też nie można zapominać. 

A co z wątkiem kryminalnym? Cóż...jest mroczne, niepokojąco, zagadkowo, intrygująco i emocjonująco. Zatem ciężko nie dać się wciągnąć w ten wir wydarzeń. Szczególnie, że i zwrotów akcji również tu nie brakuje. 

Bałam się, że ta historia nie przypadnie mi do gustu. Zabierałam się do niej wiele razy, ale widocznie wcześniej to był zły czas. Teraz wychodzi na to, że trafił się idealny, bo gdy już wsiąkłam w fabułę, to nie mogłam się oderwać. I nic, że wytypowałam Rozpruwacza w połowie (albo i wcześniej), gdyż ani na chwilę nie straciłam radości z czytania. 

No i z pewnością od razu sięgam po drugi tom. 

✍️Jednym zdaniem: Klimat XIX-wiecznego Londynu, poszukiwanie zabójcy kobiet i dwójka bohaterów, dzięki którym uśmiech nie schodzi z twarzy - ciężko odłożyć ją na bok.

Ocena: 4/5

📚Gatunek: young adult, kryminał młodzieżowy

🔢Sugerowany wiek: 16+

🎭Motywy: XIX-wieczny Londyn, zagadka kryminalna, silna kobieca postać


Za możliwość przeczytania książki dziękuję wydawnictwu Must Read. 

Prześlij komentarz

0 Komentarze