Spoiler alert (#1)/ Olivia Dade



Fangirl niespodziewanie umawia się na randkę z aktorem, w którym podkochuje się od lat.
Marcus Caster-Rupp coś ukrywa. Podczas gdy cały świat zna go jako Eneasza, główną postać topowego serialu, w fanfikowym środowisku udziela się jako Książkowy!EneaszByNigdy
– popularny twórca opowiadań z ulubionym shipem internautów, czyli Lawineaszem.
April Whittier również ma swoje sekrety. Chociaż jest zagorzałą fanką Lawinii, w „prawdziwym życiu” nie przyznaje się do swojego fanfikowego i cosplayowego hobby.
Postanawia opublikować swoje zdjęcie na Twitterze, które staje się viralem. Wszyscy komentują jej cosplay Lawinii w wersji plus size.
Żeby utrzeć nosa hejterom, Marcus postanawia zaprosić ją na randkę.
Chociaż ich pierwsze spotkanie to katastrofa, Marcus szybko się orientuje, że chciałby od April czegoś więcej niż tylko jednorazowej pokazówki przed opinią publiczną.
Kiedy jednak odkrywa jej internetowe alter ego, ma przed nią do ukrycia jeszcze jeden sekret.
Czy Marcus i April odważą się odsłonić swoje tajemnice, gdy na szali znajdą się miłość i kariera?

Spoiler alert to lekka, przyjemna i zabawna oraz książka, która pochłonęłam w dwa dni, bo tak dobrze mi się ją czytało. Dodatkowo porusza trudne tematy hejtu, niełatwych relacji rodzinnych, braku wsparcia ze strony bliskich oraz strachu przed utratą, dzięki czemu mamy tu niemało emocji. Czy to jest to czego się po tej książce spodziewałam? Tak. Czy podobała mi się fabuła i kreacja bohaterów? Tak. Czy przeczytam kolejne książki Olivii Dade? Tak. A motyw fanfików, fandomu, cosplayu to coś, co bardzo lubię i jest mi bliskie.

Być może relacja pomiędzy bohaterami rozgrywa się ciut przy szybko i może być odebrana, jako troszkę nierealna, to ja jednak świetnie się przy tej książce bawiłam. A relacja pomiędzy April i Marcusem przyniosła mi dużo satysfakcji (szczególnie ta ich przyjaźń przez internet spowodowana miłością do fikcji), tym bardziej, że popełniali mnóstwo błędów, więc ani trochę nie byli idealni. Plus za temat ciałopozytywności, samoakceptacji i stygmatyzacji osób z dodatkowymi kilogramami, który pomijany jest w typowych romansach.

✍️Jednym zdaniem: Choć bohaterowie zbliżają się do czterdziestki, to zachowują się, jakby bliżej im było do dwudziestki, ale ani trochę mi to nie przeszkadzało.

Ocena: 4/5

📚Gatunek: romans

📍Seria: 1 tom (Spoiler Alert)

👀Narracja: trzecioosobowa, podwójny punkt widzenia

🔢Sugerowany wiek: 18+

🎭Motywy: znany aktor/zwykła dziewczyna, plus size, ciałopozytywność, randkowanie z gwiazdorem, fandom, trudne relacje rodzinne

👉Współpraca reklamowa z wydawnictwem Filia

Prześlij komentarz

0 Komentarze