Mosleyweek #19 (05-11.01.2015)


Mosleyweek to istny przegląd minionego tygodnia. Informacje, wydarzenia (książkowe, filmowe, sportowe...), które miały miejsce w ciągu ostatnich siedmiu dni rozpoczynając od poniedziałku, a kończąc na niedzieli.

05.01

Wydawnictwo Otwarte poinformowało o wiosennej premierze 3. części Mrocznych umysłów. Ogromnie mnie cieszy ta wiadomość, gdyż uważam trylogię pani Bracken za jedną z lepszych. Zresztą, jeśli czytaliście moje recenzje obu książek, to wiecie. Nie wiem czy dobrze zrozumiałam, ale możliwe, że pojawią się nowelki wraz z trzecią częścią. Oby. :)



Tammara Webber poinformowała o kwietniowej premierze kolejnej książki z serii "Contours of the Heart". Więcej informacji na blogu autorki: http://tammarawebber.blogspot.com

Jest miłością jej życia, chociaż o tym nie wie.
Jest jego chwilą wytchnienia w tym wymagającym przetrwania życiu.
Był zraniony i dziki, ale dostosował się.
Ona zawsze była posłuszna. Teraz jest niespokojna.
Pearl Torres Frank spędzając lato w domu nauczyła się dwóch rzeczy: Boyce Winn jest ucieleśnieniem wszystkiego, od czego powinna trzymać się z dala i wszystkim tym, co sprawia, że chce być blisko. Zbuntowany i głośny. Nie dbający o to, co myślą o nim ludzie. Namiętny. Silny. Niebezpieczny.
I jest jeszcze jedna cecha, którą chowa przed wszystkimi, ale nie przed nią: Słodki.


06.01

Dziś okazało się, że premiera "Misja 100" została przesunięta na początek lutego. Ale na pocieszenie, krótki filmik promocyjny od CW. Moje ulubione seriale powrócą już za kilka dni. :D 



07.01

Pretty Little Liars powróciło. Odcinek obejrzany. W głowie mętlik, choć w sumie ja już od dawna nie wiem o co chodzi, kto z kim i dlaczego. Ale i tak oglądam. Gdyby nie to, że męczy mnie niewiedza o prawdziwej tożsamości A i innych morderców, to już dawno przestałabym śledzić ten serial. A tak mózg "swędzi", więc muszę oglądać. ;)



08.01

A dziś kilka zapowiedzi o YA i Galeria Książki. 

To miała być jedna z ostatnich sesji projektu Tabula Rasa – tak twierdzili lekarze.
Jednak Sara nie chciała w to wierzyć. Usuwanie jej wspomnień o traumatycznych przeżyciach trwało dłużej niż u innych pacjentów – na tyle długo, że Sara zaczynała zastanawiać się nad swoją rolą w zdarzeniach, które chcieli wymazać. Czy na pewno była ofiarą? Wszystkie te środki bezpieczeństwa, które miały odizolować ją od innych…
O czym tak naprawdę miała zapomnieć?







krolowatea
Młoda księżniczka musi upomnieć się o tron i stoczyć bój z potężną czarownicą w decydującej rozgrywce między światłością a mrokiem
Kelsea dorastała w ukryciu, z dala od królewskiej twierdzy, i niewiele wie o straszliwej przeszłości Tearlingu. Jej przodkowie odpłynęli z chylącego się ku upadkowi świata, by stworzyć nowy, wolny od technologii. Jednak społeczeństwo podzieliło się na trzy zastraszone narody oddające hołd czwartemu: potężnemu Mortmesne pod rządami okrutnej Szkarłatnej Królowej.
W dniu dziewiętnastych urodzin Kelsea wyrusza w niebezpieczną podróż do stolicy, gdzie ma zająć należne jej miejsce na tronie Tearlingu. Jednak zło, jakie odkrywa w sercu królestwa, popycha ją ku śmiałemu czynowi, który otwiera Szkarłatnej Królowej drogę do zemsty. Śmiertelnie niebezpieczni przeciwnicy – od skrytobójców po ludzi posługujących się najmroczniejszą magią krwi – snują plany zamordowania dziewczyny.
Kelsea dopiero rozpoczyna walkę o ocalenie królestwa. Pełna zagadek, zdrad i niebezpieczeństw droga do jej przeznaczenia jest próbą ognia, z której wyłoni się legenda… lub która doprowadzi do jej upadku.


W szkole trwają przygotowania do spektaklu o Królewnie Śnieżce. Lumikki Andersson gra w nim główną rolę.
W tym samym czasie zaczyna otrzymywać listy od tajemniczego wielbiciela, którego zauroczenie powoli przeradza się w obsesję. Mężczyzna grozi dziewczynie krwawą zemstą, jeśli nie spełni jego żądań… Ostatnia część fińskiej trylogii.



09.01

Pojawił się nowy zwiastun kolejnego odcinka Arrow. Och ja już chcę. :) Tylko mam wrażenie, że Olivera to długo nie zobaczymy. :(


A na deser dwie zapowiedzi. 

utratadykenKiersten nie jest zwykłą dziewczyną. Ścigają ją koszmarne echa wydarzeń sprzed dwóch lat. Od tamtej pory woli unikać zobowiązań, a smutek jest jedynym znanym jej – i dlatego bezpiecznym – uczuciem. Gdy poznaje Westona, wydaje się, że dzięki niemu wyjdzie z ciemności na słońce. Ale nie wie, że czas nie jest jej sprzymierzeńcem. Choć Wes sądzi, że potrafi ją ocalić, to dając jej wszystko, jednocześnie wszystko zniszczył. Próbował ją ostrzec, ale jak można przygotować się na coś takiego? Czasami musisz się śmiać, by nie wybuchnąć płaczem. A czasami, gdy myślisz, że to już koniec – to jest dopiero początek…





gniewna gwiazda
Saba szykuje się do ostatecznej rozgrywki z DeMalo. Tymczasem on chce, żeby do niego dołączyła, stworzyła wspaniały świat – Nowy Eden. I została z nim już na zawsze. Serce Saby jest jednak przy Jacku. Rozpoczyna się walka z Tontonem. Niestety szanse buntowników są zatrważająco małe. Mimo to DeMalo składa Sabie kuszącą ofertę. Czy dziewczyna będzie w stanie mu odmówić? Jak bardzo poświęci się, by ratować ludzi, których kocha? Zapierający dech w piersiach ostatni tom trylogii Kroniki Czerwonej Pustyni!

10.01

Dla fanów książek Cassandry Clare pojawiła się zła wiadomość. Otóż premiera sequela Darów Anioła została przeniesiona na marzec 2016 roku. Za to w kwietniu pojawi się u nas, dzięki wydawnictwu Albatros, inna książka tejże autorki, czyli Magisterium. 

Dwunastoletni Callum Hunt dorastał ucząc się na pamięć trzech zasad. Nigdy nie wierz magom. Nigdy nie zdawaj pozytywnie testu, któremu mag cię podda. Nigdy nie pozwól, żeby mag zabrał cię do Magisterium – szkoły dla posiadających magiczne zdolności ludzi. Call jest bliski złamania wszystkich zasad. A kiedy już to zrobi, jego życie zmieni się w sposób, którego prawdopodobnie nawet sobie nie wyobrażał.

A poniżej przed wami 5. odcinek Nocnej Szkoły. 



Ludzie chodzą po galeriach i buszują w wyprzedażach ciuchów, ja natomiast w książkach. I tak udało mi się po niesamowitych cenach kupić te oto cudeńka. 


11.01

Dziś pierwszy raz w życiu miałam możliwość pisania gęsim piórem. Świetna zabawia na zajęciach paleografii i neografii, ale nie chciałabym być średniowiecznym kopistą. Niezwykle trudna praca, tym bardziej gdy pióro zostało źle nacięte, a atrament robił mega kleksy. A na dodatek cały się człowiek wymazał i mydło ani ciepła woda nie pomogły. Dopiero kwasek cytrynowy. ;)



Poniżej kilka zapowiedzi filmowych. 




Prześlij komentarz

6 Komentarze

  1. Ja również korzystam z wyprzedaży książkowych. W matrasie są nawet do 70%! Żal nie kupić po prostu :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To aż muszę tam zajrzeć. Może coś jeszcze dla siebie znajdę. :D

      Usuń
  2. Tak to jestem na bieżąco, tylko umknęło mi, że tom trzeci Mrocznych Umysłów na wiosnę! Ależ lubię tamtą opowieść ;)
    Ciekawi mnie ten "Dar" - bo znam autora, ale u mnie w empiku akurat nie było tego tytułu - za to kupiłam "Baśnie" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tak samo uwielbiam i niezmiernie się ucieszyłam, gdy zobaczyłam ten komentarz na FB.
      Co do Pattersona. Uwielbiam gościa za thrillery i chyba dlatego kupiłam tę jego nową serię. Tym bardziej, że obie części udało mi się zdobyć naprawdę tanio. :D

      Usuń
  3. Pierwszą informacją z 05.01 mnie rozwaliłaś ;___; Ryczę ze szczęścia! Dwa dni temu skończyłam czytać II część, jestem zachwycona, przejęta i wszystko naraz i Ty mi tu teraz piszesz, że już wiosną kolejny, ostatni tom. Boże dziewczyno, co ja bym zrobiła bez tych Twoich postów? :) Chyba czas się ogarnąć i samemu szukać takich ploteczek, bo nie mogę wciąż na Ciebie liczyć.. Info o "Magisterium" również mnie cieszy, bo lubię panią Clare. Piórem gęsim jeszcze nie pisałam, ale kto wie gdzie mnie kiedyś poniesie. xD Stosik piękny, czytałam tylko "Bądź ze mną" i bardzo pozytywnie ją oceniam, a o tej serii z aniołami sporo dobrego słyszałam. Trzymajmy kciuki za "Mroczne umysły" i życzę Ci wspaniałej lektury. :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że sprawiłam Ci radość. Sama sobie sprawiłam, jak przeglądałam FB. I mocno trzymam kciuki aby ta wiosna wypaliła. ;)
      Cieszy mnie również, że Mosleyweek tak bardzo się podoba. Wychodzi na to, że był to dobry pomysł.

      Usuń