Co nam przyniesie czerwiec? Zapowiedzi 06/2016

Czerwiec to będzie piękny miesiąc!

Chciałabym napisać, że w czerwcu liczyć się dla mnie będą tylko i wyłącznie książki i że to je będę stawiać na pierwszym miejscu, ale nie mogę tego zrobić. Dlaczego? Dlatego, że 10 czerwca zaczyna się Euro 2016, które dla mnie będzie po prostu świętem trwającym prawie cały miesiąc. Nie wiem czy uda mi się przeczytać jakiekolwiek książki, bo prawie każdego dnia będą mecze, a co za tym idzie również śledzenie informacji w Internecie i innych mediach (co potrafi zająć dużo czasu). Tak, tylko futbol będzie mi siedział w głowie przez najbliższe tygodnie. I ogromnie mnie to raduje, bo futbol to jedna z dwóch moich największych miłości. Trzymam kciuki z Polaków z całej siły i głęboko wierzę, że tym razem nam się uda. Nie wiem, jak daleko zajdziemy, ale będę się cieszyć każdą minutą tych meczów. Nawet jeśli naszych już nie będzie we Francji, bo takie mistrzostwa dla takiego kibica futbolu od wielu lat jak ja to po prostu święto. Jeszcze lepsze i radośniejsze niż Gwiazdka. :)  



Ale wracam do książek, bo to o nich jest ten post. Jak to wygląda w tym miesiącu? Genialne. Ja widzę same intrygujące powieści. Choćby nowy Riordan czy Maas. Naprawdę w tym poście mogłabym wymienić każdą z tych książek przedstawionych poniżej, bo każdą z nich chcę przeczytać i poznać. Jasne, niektóre bardziej od innych, ale wydaje mi się, że dawno nie miałam tak, że wszystkie książki, które ustawiałam w zapowiedziach tak bardzo by mnie interesowały. Zresztą sami spójrzcie na te tytuły. Prawda, że jest w czym wybierać? :)

Moje 5 #musthave:

1.Mimo moich win - Tarryn Fisher - 01.06 - Otwarte
Mimo moich win
Nie, nie jestem bez winy, ale zanim mnie osądzisz, pozwól, że coś Ci powiem. Pomyśl o mężczyźnie, którego kochasz najbardziej. Pomyśl o każdej wspólnej chwili wypełnionej rozmowami i milczeniem, o lepszych i gorszych dniach, o budzeniu się u jego boku. A teraz wyobraź sobie, że go tracisz. Ktoś wyszarpał, wydarł ukochanego z Twojego życia i zostawił pustkę. Cholernie niesprawiedliwe, prawda?
Mogłabym odpuścić, zapomnieć, wyjechać… Jednak czy zrobiłabyś to samo, gdyby w grę wchodziło odzyskanie każdego wspólnego dnia z ukochanym?
Do tej pory cierpiałam. Teraz postanowiłam zawalczyć, nawet jeśli to oznacza, że inni też będą cierpieć. Bo miłość zawsze boli i nadszedł czas, by przygotować się na rany i blizny.
A Ty, mimo moich win, nie potępisz mnie. Widzę, że już się wahasz, patrzysz w stronę ukochanego i myślisz, ile byłabyś w stanie poświęcić, by go odzyskać.
O.
„Mimo moich win” to pierwsza część historii Olivii, Caleba i Leah. Powieść o tym, że serce można oddać tylko raz, a pozostałe związki są jedynie echem pierwszej miłości.


2. Kiedy pada deszcz - Lisa de Jong - 22.06 - Filia
DrukowanieOdkąd sięgam pamięcią, Beau Bennett był moim najlepszym przyjacielem. Kochałam się w nim, zanim wszystko się zawaliło. Teraz chłopak chce ode mnie czegoś więcej, ale nie jestem w stanie mu tego dać. Wszystko się zmieniło. Chciałabym móc powiedzieć mu dlaczego, ale nie potrafię.
Nie wiedziałam, jak bardzo go potrzebuję, póki nie wyjechał na studia, a ja zostałam kompletnie sama.
Pewnego dnia do miasta zawitał Asher Hunt.
Chłopak z ciemnymi, urzekającymi oczyma i zarozumiałym uśmieszkiem tchnął życie w to, co ze mnie pozostało. Pomógł mi zapomnieć o bólu, który więził mnie już od tak dawna.
Byłam zraniona.
Zostałam ocalona.
Odzyskałam nadzieję.
Tamtej nocy myślałam, że to koniec mojej historii, jednak teraz wiem, że był to jej nowy początek.
Przynajmniej dopóki pewien sekret nie wywrócił mojego świata do góry nogami…
Ponownie.
Jedna noc na zawsze zmieniła moje życie.


3. Simon oraz inni Homo Sapiens - Becky Albertalli - 08.06 - Papierowy księżyc
Simonoihs_okladkaUkrywający swoją orientację seksualną szesnastoletni Simon Spier uważa, że miejsce dramatów jest na scenie teatralnej. Jednak kiedy napisana przez niego wiadomość mailowa wpada w niepowołane ręce, pojawia się ryzyko, że jego wielki sekret ujrzy nagle światło dzienne. Simon pada ofiarą szantażu: jeśli nie zostanie swatem dla klasowego błazna, Martina, wszyscy dowiedzą się, że jest gejem. A co gorsza, w niebezpieczeństwie znajdzie się także Blue, chłopak, z którym Simon wymienia maile.
W wąskiej grupce przyjaciół Simona pojawiają się coraz częstsze spięcia, korespondencja mailowa z Blue z każdym dniem robi się coraz gorętsza, a spokojne dotąd życie Simona zaczyna się dziwnie komplikować. Niechętny wszelkim zmianom chłopak musi znaleźć sposób na wyjście ze swojego bezpiecznego kokonu, zanim zostanie z niego brutalnie wypchnięty – i to tak, żeby nie zrazić do siebie przyjaciół, uniknąć kompromitacji i nie zepsuć tego, co rodzi się między nim a najcudowniejszym i najbardziej tajemniczym chłopakiem, jakiego dotąd spotkał.
Przezabawna i niezwykle wzruszająca opowieść o dojrzewaniu i wychodzeniu z szafy współczesnego nastolatka – opakowana w historię nieporadnej pierwszej miłości – to zwalający z nóg debiut Becky Albertalli. 



4.  Królowa cieni (Szklany Tron #4) - Sarah J. Mass - 02.06 - Uroboros
królowa cierniCelaena Sardothien do tej pory traciła wszystkich, których kochała. Zamordowano jej rodziców, jej ukochany, Sam, także zginął w męczarniach. Jej przyjaciółka, Nehemia, poświęciła życie, by Celaena mogła odkryć swoje dziedzictwo i pójść za przeznaczeniem… Ale dość tego. Teraz, gdy okiełznała już swoją moc, nadszedł czas na zemstę. Dziewczyna znana do tej pory jako Zabójczyni Adarlanu zniknęła – narodziła się Aelin Ogniste Serce, królowa podbitego przez Adarlan Terrassenu.
Nadszedł czas walki o wszystko, co ważne. Aelin wraca do Adarlanu, by zemścić się na tych, którzy skrzywdzili jej bliskich, odzyskać tron i stanąć twarzą w twarz z cieniami przeszłości. A przede wszystkim po to, by chronić tych, którzy jej pozostali.
Przed nią zadanie prawie niemożliwe do wykonania. Jej przeciwnicy mają po swojej stronie mroczne siły, a Aelin w Adarlanie pozbawiona jest swojej magii, która pozwala jej władać ogniem. Może jednak liczyć na swoich towarzyszy – kuzyna Aediona, Chaola, Lysandrę i przede wszystkim na Rowana. Rowana – walecznego księcia-wojownika Fae, jej carranama, bratnią duszę – do którego zaczyna żywić coraz bardziej płomienne uczucia.
Mroczne bestie i magiczne moce, szalona namiętność i pragnienie zemsty. Sarah J. Maas w czwartym tomie bestsellerowej serii Szklany Tron porywa i zaskakuje jeszcze bardziej niż do tej pory.


5. Moje życie obok - Huntley Fitzpatrick - 30.06 - Zysk i S-ka
  moje życie obokMoja mama nigdy nie podejrzewała, że obserwowałam Garrettów. I to przez cały czas. Nie spodobałoby się jej to. Garrettowie są absolutnym przeciwieństwem Reedów. Głośni, bałaganiarscy, emocjonalni. Siedząc w swoim punkcie obserwacyjnym Samantha Reed codziennie marzy o tym, by stać się jedną z nich. . . Aż do pewnego letniego wieczoru, kiedy Jase Garrett wspina się na dach obok niej i zmienia wszystko.
Zakochują się w sobie bez pamięci, przedzierając się przez potknięcia i cuda pierwszej miłości. Rodzina Jase’a przyjmuje Samanthę jak swoją, chociaż dziewczyna początkowo ukrywa swój związek z nim. Wtedy zdarza się coś nie do pomyślenia i świat Samanthy się rozpada. Dziewczyna staje przed niemożliwą do podjęcia decyzją. Która rodzina idealna zdoła ją ocalić? A może nadszedł czas, by sama ocaliła siebie?
Poruszająca powieść o rodzinie, przyjaźni, pierwszej miłości i o tym, jak zachować lojalność wobec jednej osoby, nie zdradzając innej.


Więcej o tych książkach w zakładce ZAPOWIEDZI.

A w świecie seriali i filmów? Coś się znajdzie. :)

21 czerwca wraca Pretty Little Liars i to już z 7 sezonem.



10 czerwca w kinach "Zanim się pojawiłeś", który ma szanse stać się jedną z piękniejszych i najbardziej wzruszających historii ostatnich lat.
 

17 czerwca w kinach powrót bohaterów z jednej z najfajniejszych disney'owskich historii, czyli tym razem "Gdzie jest Dory". "Mówi się trudno i płynie się dalej". :D



24 czerwca film, którego zwiastun widziałam w kinie i który ogromnie mi się podobał, bo "Dzień niepodległości" z 1996 roku to jeden z tych filmów, który wspominam z dzieciństwa.

 
Na co najbardziej czekacie? I mam nadzieję, że będziecie kibicować i mocno trzymać kciuki za Polaków. Do boju, Polsko! :D


Prześlij komentarz

2 Komentarze

  1. Masz rację, na ten miesiąc zapowiadają się same genialne nowości. Na pewno będę musiała sięgnąć po "Królową cieni", "Tytany" czy "Ktoś mnie pokocha". Nie może mnie również ominąć film "Zanim się pojawiłeś" ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny blog :D
    A w czerwcu same extra premiery, w sam raz na rozpoczęcie wakacji :)))

    OdpowiedzUsuń