English Matters nr 70 i English Matters: Matura


Zaczynam nową współpracę z Colorful Media, a to oznacza, że w końcu mam motywację by powrócić do nauki angielskiego. Nawet nie wiecie, jak się z tego cieszę. 

Przez ostatnie dni miałam możliwość zapoznać się z najnowszym numerem English Matters oraz wydaniem specjalnym poświęconym maturze z języka angielskiego. Muszę przyznać, że dawno tak dobrze nie bawiłam się podczas nauki. Czytanie tekstów z nr 70 było prawdziwą frajdą - mam w tym numerze kilka ulubionych tekstów, co zobaczycie poniżej. Natomiast wydanie specjalnie to porządna dawka wiedzy i rad dotyczących pisania, słuchania, opowiadania. Aż mogę żałować, że przed swoją maturą nie miałam takiej pomocy. Cieszcie się, że macie takie możliwości i z nich korzystajcie, a wyjdzie wam to na dobre. 

A teraz koniec mojego ględzenia i przechodzimy do meritum sprawy, bo przecież po to tu zajrzeliście. ;) 

English Matters nr 70


THIS AND THAT

Na pierwszy rzut idą krótkie teksty o artystach, w tym o Akiane Kramarik, której obraz dziewczyny w polu maków jest po prostu cudowny.

PEOPLE AND CULTURE

Pierwsze dwa teksty w tym rozdziale skupiają się na ukazaniu różnic językowych, w kwestii kultury, tradycji, zachowań ludzkich pomiędzy Wielką Brytanią a USA.

W Britain Accroding to Uncle Sam widzimy, jak Amerykanie postrzegają Brytyjczyków i Wielką Brytanię, i mimo, że ona narody dzielą wspólny język to bardzo się od siebie różnią. Natomiast w What the British Say about the Americans dowiemy się, co o Amerykanach myślą Brytyjczycy, i nie zawsze są to tylko i wyłącznie miłe słowa. Podkreślam, że oba teksty są niezwykle interesujące. Warto się z nimi zapoznać.

Ogromnie zainteresował mnie tekst Barbary Jasińskiej Good Night, Sleep Tight, bo dzięki niemu dowiedziałam się, że skowronki i sowy to mit. A skoro już wiem, że nie jestem sową, tak jak zawsze o sobie myślałam, to nastąpił czas by nazwać siebie inaczej. Jednakże ciągle się waham czy jestem delfinem czy może niedźwiedziem, bo posiadam wiele cech z obu tych zwierząt (może po teście, który jeszcze przede mną na thepowerofwhenquiz.com będę wiedziała więcej). I to właśnie po tym tekście mam ochotę mocniej zaczytać się w literaturze naukowej właśnie na temat snu, jego wpływu na nasze życie i możliwościach, które może nieść ze sobą poznanie i zrozumienie swojego zegara biologicznego.

The Charm of Rupert Everett to krótki tekst o przystojnym, utalentowanym aktorze i pisarzu Rupercie Everettcie, którego głos możecie usłyszeć m.in. w Shreku. Tak, Książę z Bajki to on. ;) 


CULTURE

The Accidental Invention of the Teabag to genialny tekst o mojej ukochanej herbacie. Nie sądziłam, że tak właśnie wyglądała historia torebki na herbatę, i że może być tak ciekawa. I kto by pomyślał, że tyle milionów filiżanek herbaty dziennie piją Brytyjczycy.

Ważnym tekstem jest No Girls Allowed, który pokazuje, że nadal w XXI wieku jest wiele miejsc, do których kobiety nie mają wstępu ze względu na swoją płeć. Czasem się zastanawiam, ile jeszcze pokoleń przeminie, abyśmy wszyscy mieli równe prawa, i aby płeć nie decydowała o tym, co możesz, a czego nie.


CONVERSATION MATTERS

Do You Feel the Rhythm to cztery strony związane z muzyką, które pokazują, że niewiele rzeczy łączy nas tak jak muzyka, bez względu na to, jaki mamy kolor skóry, jakiego jesteśmy wyznanie czy jakie jest nasze spojrzenie na życie.

LANGUAGE

Dzięki The Savage Slan of Youth dowiedziałam się, że nie jestem jeszcze tak stara, jak mogłoby się wydawać, bo większość młodzieżowego slangu znałam. Choć muszę przyznać, że zdziwił mnie brak Netflix and Chill. ;)

ESP = Focus on Insurance, to tekst, który skupia się na polisach ubezpieczeniowych, co nie wydaje się może zbyt mocno interesujące, ale za to posiada mnóstwo cennego słownictwa i zwrotów.


TRAVEL

No i na sam koniec jedna z moich najulubieńszych sekcji, czyli podróże. English Matters' Guide to Cornwall to tekst, który zabiera nas do Kornwalii, miejsca niezwykle pięknego, bogatego w urodziwe miejsca, wspaniałą historię i...ach...mam ochotę zwiać z pracy i wyjechać. :D

Krótko podsumowując, 70 numer English Matters to wiele wiele interesujących tekstów, mnóstwo ważnego słownictwa i mile spędzony czas na nauce. Czegoś chcieć więcej. 



A teraz przechodzimy do drugiej części, czyli matura się zbliża! ;) 


English Matters: Matura: Język Angielski

THIS AND THAT

Na sam początek kilka słów o maturze z poprzedniego roku w Opolu, o skandalu w Gliwicach podczas matury w 2016 i o tym, co najbardziej zniechęcało maturzystów podczas egzaminu w 2015 roku. 

SPEAKING

Survival Phrases - how to Survive Your Oral Matura Exam to tekst pełen przydatnych zwrotów, których można użyć podczas ustnej matury, podzielonych na kilka sekcji. Bardzo przydatne!

Matura Small Talk, czyli świetny tekst o tym, jak zrobić dobre pierwsze wrażenie, bo mowa ciała, wygląd, zachowanie ma znaczenie. Myślę, że wielu osobom przyda się ten tekst, choćby po to by dowiedziały się o kilku przydatnych sztuczkach.

Po zapoznaniu się z I Spy with My Observant Eye! macie szansę przestać się stresować jednym z elementów ustnej matury, czyli opisu zdjęcia czy obrazka. 

CONVERSATION MATTERS

W Help Yourself znajdziecie mnóstwo słownictwa, zwrotów i dialogów związanego z jedzeniem. Aż zrobiłam się głodna. 

CULTURE

The UK in Questions and Answers, czyli mały test sprawdzający naszą wiedzę o Wielkiej Brytanii. Ileż wiedzy!

On the Wrong Side of the Road zawiera mnóstwo informacji na temat historii brytyjskiego transportu. I mamy tu luki do wypełnienia.

WRITING

Virtual Writing Reality to bardzo, ale to bardzo interesujący artykuł poświęcony tekstom pisanym na maturze. To jeden z tych tekstów, który trzeba przeczytać, nie raz i nie dwa!

W Do You Know the Difference? poznacie różnice pomiędzy pismami formalnymi i nieformalnymi, a do tego kilka wskazówek, które mogą wam ułatwić pisanie.

Working Like a Dog to kolejny tekst pełen rad o tym, jakich zwrotów używać i w jakim stylu pisać artykuły.

Mistakes Under Control, czyli kilka słów o tym, jak uniknąć błędów podczas pisania pracy maturalnej oraz garść pomocnych zwrotów i słownictwa, których warto używać. Kolejny tekst warty poznania nie raz i nie dwa!

PEOPLE AND LIFESTYLE

Felicity in the Acting Wonderland to tekst o Felicity Jones i jej aktorskiej karierze.

LISTENING

Target: Listening to świetny artykuł poświęcony temu, jak sioę przygotować do tej czerści matury, w której mamy wysłuchać tekstu. Wązny tekst!

Our Perfect Imperfections, czyli tekst o tym, jak napisać esej argumentujący za lub przeciw. Mamy luki do wypełnienia

GRAMMAR

Grammar Transformers, czyli parafrazy. Coś co uwielbiam. ;)

TRAVEL

Stonehenge - The Ancient Monument, czyli słów kilka o tej niezwykłej budowli, wokół której narosło tyle teorii. Chciałabym kiedyś zobaczyć ją na własne oczy.

Podsumowując, to wydanie specjalne jest świetne. Zawiera mnóstwo ciekawych i pomocnych artykułów, które z pewnością pomogą Wam przygotować się do matury. Ale myślę, że okaże się ważny również dla osób, które po prostu uczą się tego języka.

Nawet nie wiecie ile radości sprawiło mi czytanie tych tekstów. Znowu przypomniałam sobie, jak bardzo lubię ten język, jak zawsze chętnie się go uczyłam. Motywacja zatem jest i oby tak dalej. :D

Magazyny językowe możecie kupić na www.kiosk.colorfulmedia.pl.

Na stronie www.kiosk.colorfulmedia.pl/strona/14-darmowy-e-book macie możliwość pobrania bezpłatnych magazynów do nauki języków obcych w formacie PDF.

Prześlij komentarz

0 Komentarze