Mosleyweek #8 (20-26.10.2014)



Mosleyweek to istny przegląd minionego tygodnia. Informacje, wydarzenia (książkowe, filmowe, sportowe...), które miały miejsce w ciągu ostatnich siedmiu dni rozpoczynając od poniedziałku, a kończąc na niedzieli.
Niemalże każdego dnia w naszym książkowym świecie dzieje się coś ważnego. Dla mnie dzień bez zapowiedzi czy ukazania się nowości to dzień stracony. Ale od razu uprzedzam: nie będzie tutaj tylko o książkach. Znajdą się też wiadomości o serialach czy filmach (zapewne przeważnie zwiastuny). Pewnie czasem i coś o sporcie. Krótko pisząc, znajdzie się tu wszystko to, co mnie zainteresuje, zaciekawi, rozśmieszy, rozzłości itd. Dlatego też postanowiłam stworzyć ten cykl, który będzie podsumowywał każdy z minionych siedmiu ostatnich dni. By pokazać Wam co mnie interesuje. By Was poinformować o ważnych wydarzeniach. By Wam coś przypomnieć, a przy okazji i sobie. :) Będą to bardzo krótkie informacje, bo nie widzę sensu rozpisywania się o nich. Wiadomo nie byłoby ich tu (tych wiadomości), gdyby nie były dla mnie ważne. Ten cykl nazwałam "Mosleyweek".


20.10

Myślałam, o tym od dawna, i w końcu się zdecydowałam. Założyłam Google +. Jak chcecie to zacznijcie mnie obserwować. :D


Promo 5. odcinka OUAT.



21.10

Usiadłam i napisałam. Recenzja "Mara Dyer: tajemnica" -
link.



"Kosogłos" coraz bliżej, a więc i więcej spotów.


Promo 4. odcinka "Originals".



22.10

O napisaniu recenzji "Dziesięć płytkich oddechów" myślałam od dawna, ale zawsze jakoś ciężko było znaleźć odpowiednie słowa, by wyrazić, jak bardzo spodobała mi się ta książka. Dziś usiadłam i napisałam. Bez żadnych problemów - link.


 Sezon drugi "The 100" rusza właśnie dziś. Pierwszy sezon był świetny. Oby drugi trzymał poziom.



Jakże mocno się ucieszyłam, gdy zobaczyłam informację o wydaniu kolejnych książek Cassandry Clare. Wydawnictwo Mag poinformowało, że już 14 stycznia 2015 roku, wyda „Kroniki Bane’a” („The Bane Chronicles”). Kroniki to zbór opowiadań o Wielkim Czarowniku z Brooklyn’u – Magnusie Bane. Clare przy ich tworzeniu współpracowała z takimi pisarkami jak: Maureen Johnson (The Madness Underneath) i Sarą Rees Brennan (Unspoken). Pierwsza historia (z 10) – „What Really Happened In Peru” („Co naprawdę zdarzyło się w Peru”), miała za granicą premierę 16 kwietnia 2013 roku. 



23.10

Czwartek to dzień, gdy Facebook pełen był informacji o kolejnej części "Rywalek" Kiery Cass. Gdziekolwiek się spojrzało tam "The Heir". I dobrze. :D Ja oczywiście też się do tego przyłączyłam, kilka minut po opublikowaniu oficjalnej informacji o okładce i opisie. Teraz zostaje tylko czekać do czerwca 2015 i będzie można cieszyć się jeszcze mocniej.
"Dwadzieścia lat temu America Singer wzięła udział w Eliminacjach i wygrała serce księcia Maxona. Teraz księżniczka Eadlyn musi przejść przez to samo. Ale nie oczekuje, że jej selekcja będzie taką samą bajką, jaką była ta jej rodziców. Gdy tylko Eliminacje się rozpoczynają, księżniczka Eadlyn odkrywa, iż jej 'długo i szczęśliwie' może okazać się możliwe". Co do tej 'bajki', to bym się nie zgodziła. Ani trochę.


24.10

Kiera Cass opublikowała kilka ważnych informacji dotyczących "The Heir". 
 
"Przede wszystkim, jeżeli ktokolwiek przegapił moje dzisiejsze okrzyki, pozwólcie, że Was poinformuję, że pojawiła się OKŁADKA DO 'THE HEIR' AHHHHHHH! Po drugie, znacie już imię naszego dziedzica. Brzmi ono Eadlyn. Tutaj było już lekkie zamieszanie, więc pozwólcie, że Wam pomogę: wymawia się EED-len. I tak, to Eadlyn opowiada tę historię. Jeżeli spojrzycie na okładkę (i obejrzycie także niesamowite video, o tym jak powstawała) będziecie mogli zobaczyć, że nie jest to ta sama dziewczyna, jaką była jej matka, gdy przyszło jej stawić czoła tej sytuacji. To trochę dziwne używać nowego „głosu”, ale kocham ją za wszystko to, co sprawia, że jest sobą i mam nadzieję, że też ją pokochacie. Po trzecie – to zupełnie nowe informacje, podobnie jak te wcześniejsze – jej brat bliźniak ma na imię Ahren. Jeżeli z tym też macie problem, to wymawia isę to AIR-en… jak Aaron albo Erin, ale nie do końca. I Ahren może i jest bliźniakiem Eadlyn, ale nie jest jej lustrzanym odbiciem, jeżeli to ma dla Was jakiekolwiek znaczenie. I po czwarte, cały dzień słyszałam wasze słowa „Dziewczęta nie powinny mieć Eliminacji!”, „Myślałam, że ona poślubi księcia!” i wiele innych tego typu. I tak, macie rację. Więc nie chcecie wiedzieć jak córka Maxona i Americi poradzi sobie z tą sytuacją? 5 maja 2015 roku, ludzie. Jestem podenerwowana i podekscytowana. Więcej informacji w następnych miesiącach, na pewno."(źródło: kieracass.com)



Promo 5. odcinka "Reign". Z każdym kolejnym odcinkiem jestem oczarowana Toby'm Regbo. <3


Promo 2. odcinka "The 100". Pierwszy odcinek był rewelacyjny. Utworzyły się grupy i kto wie, co z tego wszystkiego wyniknie.
 

 Promo 5. odcinka "Pamiętników Wampirów".


 25.10

Nie wiem, jak to się stało, ale nie miałam pojęcia o tej trylogii, dopóki Bookgeek.pl nie poinformowało, iż Wydawnictwo Literackie 20 listopada ją wznawia. Przeczytajcie opis, może i Wam się spodoba. :) Poniżej opis pierwszej części.
"Sabriel jest córką legendarnego Abhorsena – wielkiego maga i nekromanty. Do pewnego momentu prowadzi spokojne życie nastolatki, uczennicy szkoły dla dobrze urodzonych panien. Wie już jednak, że nie ucieknie od przeznaczenia. Musi odnaleźć ojca, któremu grozi śmiertelne niebezpieczeństwo, a jednocześnie przejąć jego obowiązki i pomagać zaklętym duszom zmarłych znaleźć się w Krainie Śmierci, by nie zagrażali żyjącym. Pomagają jej w tym gadający kot Mogget i strażnik królewski Touchstone. Wszyscy razem udają się w niebezpieczną podróż na krańce Starego Królestwa."

 20 listopad


26.10

Sarah J. Mass zaprezentowała okładkę do nowej książki. Oby ukazała się u nas w miarę szybko, po amerykańskiej premierze, która będzie miała miejsce 5 maja 2015 roku.

"Kiedy dziewiętnastoletnia łowczyni Feyre zabija w lesie wilka, pojawia się przypominająca bestię kreatura i żąda zadośćuczynienia. Zaciągnięta do zwodniczo magicznej krainy, którą zna tylko z legend, Feyre odkrywa, że jej prześladowca nie jest zwierzęciem, ale Tamlinem – jednym ze śmiercionośnej, nieśmiertelnej rasy wróżek, która kiedyś rządziła tym światem.
Wraz z upływem czasu, gdy przebywa u jego boku, jej uczucia do Tamlina przemieniają się z lodowatej wrogości w ognistą pasję, która płonie w każdym kłamstwie i ostrzeżeniu, jakie mówiono jej o tym pięknym i niebezpiecznym świecie Fae. Ale starożytny, przeklęty cień, który pojawił się nad światem wróżek zaczyna się rozprzestrzeniać, a Feyre musi znaleźć sposób na zatrzymanie go… inaczej skaże na zagładę Tamlina – i jego świat – na zawsze."


Prześlij komentarz

0 Komentarze